Tilaus, ostaminen, maksaminen
Haluamani laitemalli ei löydy nettikaupasta (tai varastosta), onko erikoistilaus mahdollinen?
Kyllä, päätoimittajiltamme (Rocket, ECM, Izzo) voimme erikoistilata kaikki tuotteet jotka kuuluvat valikoimaan. Tiedustele hintaa ja saatavuutta sähköpostitse.
Missä vaiheessa maksan erikoistilauksesta?
Erikoistilaus muuttuu sitovaksi siinä vaiheessa kun valmistaja on varmistanut tilauksen. Mikäli toimitusaika on useita viikkoja maksat kuitenkin tuotteesta vasta muutama päivä ennen toimitusta.
Voinko maksaa luottokortilla?
Kyllä, Mobilepay-applikaation kautta.
Voinko ostaa osamaksulla?
Ei, valitettavasti.
Saisinko tarjouksen tietystä keittimestä?
Voimassa olevat tarjoukset löydät täältä. Jos haluat ostaa vastaavanlaisen tuoteyhdistelmän joka sisältää espressokeittimen, kahvimyllyn ja lisävarusteet voimme antaa tarjouksen samankaltaisesta paketista. Yksittäisille laitteille hinta on se, mikä ilmoitetaan verkkokaupassa.
Miksi toimituskulut ovat niin korkeat?
Oletko mahdollisesti yhdistänyt kahvia muihin ostoksiin? Koska kahvi toimitetaan suoraan Italiasta (eli ei Espressivon omasta varastosta) toimituskulut maksavat sen osalta erikseen. Lisäksi jokaisella paahtimolla on omat toimituskulut. Ajatus on että kahvi saadaan toimitettua mahdollisimman vastapaahdettuna.
Muille toimituksille: moni espressokeitin on painava ja ne toimitetaan kookkaissa pakkauksissa, jotka ovat kalliita kuljettaa. Painavimmat keittimet (esim. Rocket Cinquantotto, ECM Synchronika) ylittävät sekä Postin että Matkahuollon maksimipainot, joten ne on toimitettava jollakin toisella kuljetusliikkeellä.
Espressokeittimillä ja kahvimyllyillä käytämme yleensä ”helposti särkyvä” -lisäpalvelua mikä nostaa toimituskulut noin kymmenellä eurolla. Koska kyseessä on arvokkaita laitteita olemme sitä mieltä että tämä on kohtuullinen varokeino.
Takuu, korjaus, huolto
Voinko tilata teiltä varaosia?
Kyllä, tavallisimmat osat kuten tiivisteet, suihkuritilät jne. löytyy yleensä suoraan varastosta. Voimme myös erikoistilata osia valmistajilta (tällöin valmistajan toimituskulut maksavat erikseen).
Mitä jos keittimeni kaipaa korjausta tai huoltoa?
Ole ensin yhteydessä Espressivoon sähköpostitse. Usein ongelma voidaan ratkaista suhteellisen helposti uusilla osilla. Tarpeen vaatiessa voit myös lähettää keittimesi meille korjattavaksi. Vianetsintä maksaa 30 euroa ja varsinainen korjaustyö 40 euroa/tunti. Vianetsinnän jälkeen annamme aina hinta-arvion ennen kuin ryhdymme varsinaisiin korjaustoimenpiteisiin.
Suomessa on myös useampi muu yritys joka tarjoaa huoltoa espressolaitteille. Tuotetakuun ulkopuolella voit tietenkin vapaasti käyttää näitä palveluja.
Kuinka pitkä on tuotetakuu ja kuka laitteen korjaa?
Takuu on ilmoitettu jokaisen tuotteen kohdalla ”Lisätiedot” välilehden alla. Useammilla valmistajilla on yhden tai kahden vuoden tuotetakuu. Kulutustavaroilla kuten kahvilla ja puhdistusaineilla ei ole varsinaista tuotetakuuta.
Mahdollinen takuukorjaus suoritetaan Espressivolla, Mustasaaressa. Vian tyypistä riippuen voimme myös lähettää takuulla uuden osan, koko keittimen palauttamisen sijaan. Tutustu täydellisiin takuuehtoihin tästä.
Eikö takuu EU-lain mukaan ole vähintään kaksi vuotta?
Suomessa tuotetakuu on vapaaehtoinen lisäpalvelu. EU:n vaatimukset täytetään virhevastuulla, joka itse asiassa ylittää EU:n säädökset. Lue lisää virhevastuusta Kilpailu- ja kuluttajaviraston sivuilla.
Mikä on takuun ja virhevastuun ero?
Suomessa myyjällä/valmistajalla on vastuu tietyistä virheistä vapaaehtoisen tuotetakuun jälkeenkin. Tällä vastuulla ei ole muodollista ylärajaa vaan määrittyy laitteen, tai laiteessa olevan komponentin, oletettavissa olevan kestoiän perusteella – edellyttäen että laite on käytetty asianmukaisesti. Mikäli perusteet täyttyvät ostajalla on oikeus saada laiteensa korjattua ilmaiseksi. Mikäli alkuperäinen myyjä ei enää voi auttaa vastuu voidaan siirtää valmistajalle.
Huomaa että arvio on tehtävä tapauskohtaisesti. Kuluttajavirasto käyttää esimerkissään jääkaapin: ”Esimerkiksi jos jääkaapin termostaatissa ilmenee vika neljän vuoden käytön jälkeen, sitä ei yleensä pidetä virheenä. Sen sijaan, jos vika ilmenee kompressorissa, kyse voi olla virheestä, koska kompressorilta voidaan odottaa jopa yli neljän vuoden ikää.”
Espressokeittimessä voidaan vastaavalla tavalla odottaa että boilerin lämpöelementti – edellyttäen että käyttäjä ei ole ollut huolimaton tai jättänyt keittimen päällä ilman vettä – kestää vähintään neljä vuotta. Toisaalta ei ole mitenkään mahdotonta että keittimen pumppu on kulunut niin paljon, että se on vaihdettava viiden vuoden jälkeen jos keitin on ollut ahkerassa käytössä.
On myös normaalia että kulutusosia kuten tiivisteet, venttiilit, pressostaatit, termostaatit jne. on vaihdettava muutaman vuoden välein. Virheet jotka johtuvat kalkkisaostumilta tai puutteellisesta puhdistuksesta ja huollosta eivät myöskään oikeuta ilmaiseen korjaukseen.
Lue lisää virhavastuusta Kilpailu- ja kuluttajaviraston sivuilla.