Reservdelar och service

Espressivo tillhandahåller också komplett reservdels- och maskinservice.

Reservdelar och teknisk support

Även om antalet reservdelar formellt listade i webbutiken för närvarande är få, har vi i verkligheten ett ganska omfattande utbud av delar i lager.

När du behöver en ny del till din maskin (från de märken vi representerar) kan du alltid skicka en förfrågan till oss via e-post. Om delen inte finns i vårt eget lager kan vi specialbeställa den direkt från tillverkaren. För specialtransporter debiteras en separat avgift för tillverkarens fraktkostnader.

Traditionella, manuella espressomaskiner är ofta underhållsvänliga. Tillsammans med tillverkarnas tekniska support hjälper vi dig också gärna med felsökning och rådgivning när du själv vill serva din utrustning.

Service och reparation

Vid behov kan du också skicka din maskin till oss för reparation. Om du skickar in maskinen med Post eller speditionsföretag står du själv för fraktkostnaderna i bägge riktningarna.

Kontakta alltid Espressivo via e-post först och ge en beskrivning av problemet. Ibland finns det en enkel lösning på problemet utan att behöva skicka maskinen någonstans. Men om du väljer att skicka maskinen till oss för reparation, kommer vi överens om en lämplig tidpunkt och ger ytterligare instruktioner om hur du skickar maskinen till oss.

Felsökning kostar 30 euro och det faktiska reparationsarbetet kostar 40 euro / timme + priset på nödvändiga delar. Om nödvändiga delar måste beställas från fabriken tillkommer också en leveransavgift för delarna till priset.

Efter felsökning ger vi alltid en prisuppskattning för kundens godkännande innan vi vidtar några faktiska reparationsåtgärder.